E-learning

 

NASZE SUKCESY

 

SOCRATES


 

WAŻNE STRONY

























Bezpieczna Szkoła

http://bezpieczna-szkola.com/bezpieczna-szkola-2012-i-tura.html

BIP

SONDA

Co najchętniej robisz w czasie wolnym?
 
SPOTKANIE Z PITAGORASEM PDF Drukuj Email
 
„Nic w naturze nie jest przypadkowe.
Rzeczy wydają się losowe tylko przez niepełność naszej wiedzy."


W dniu 29 maja 2013 roku uczniowie realizujący projekt „Ślimaki i drzewa w pitagorejskim lesie, czyli na tropie twierdzenia Pitagorasa” przedstawili efekty swojej pracy. 

W przedstawionej inscenizacji zapoznali swoich kolegów m.in. z życiem Pitagorasa, jego twierdzeniem, odkrywaniem dowodów twierdzenia oraz jego zastosowaniem.
Projekt realizowany był od 01.03.2013 do 30.05.2013 pod opieką pań: Elżbiety Głodzik i Barbary Durej. Celem głównym było dostrzeżenie wpływu nauki i odkryć matematycznych na codzienne życie. W skład zespołu zadaniowego wchodzili uczniowie klasy IIc: Mateusz Babula, Rafał Knap, Borys Staniewski, Hubert Piękoś, Michał Ofiara, klasy IIIb: Adrian Szklarz, Krystian Witkowski, Piotr Korzeń oraz klasy IIId - Dawid Milaś.
Realizację projektu podzielono na kilka faz:
W dniu 01.10.2012r odbyło się spotkanie informacyjne, na którym uczniowie zostali zapoznani z wybranym przez nich tematem projektu, celami projektu oraz etapami jego realizacji.
Na kolejnym spotkaniu 1 marca uczniowie wybrali sobie zagadnienia i określili zadania, które pomogłyby w zrealizowaniu postawionego w projekcie celu. Po wyborze zadań i określeniu terminów ich zakończenia uczniowie przystąpili do pracy. Samodzielnie wyszukiwali na stronach internetowych wiadomości dotyczących wybranych przez nich problemów, wybierając najważniejsze informacje. W ten sposób uczyli się planowania
i organizowania własnej nauki. Zmuszeni zostali do tego by sięgać po różne źródła wiedzy, dokonywać ich selekcji i analizy.
Następne spotkanie 22 marca poświęcone było omówieniu zrealizowanych prac; m.in. przedstawieniu informacji dotyczącej życia i działalności Pitagorasa i jego szkoły oraz wyznaczeniu kolejnych zadań. 5 kwietnia uczniowie zaprezentowali przygotowane materiały dotyczące historii twierdzenia Pitagorasa oraz dowodów tego twierdzenia. Na podstawie zebranych informacji uczniowie przygotowali „układanki geometryczne”, aby w ten sposób uzasadnić prawdziwość twierdzenia. Zapoznali się też z czynnościami jakie towarzyszyły wyznaczaniu kąta prostego w terenie w czasach starożytnych, kiedy to do wyznaczania kąta prostego używano sznura i patyków. Następnie podzielili się na trzy grupy i zaplanowali realizację kolejnego zadania. Omówione zostały sposoby tworzenia ślimaka Teorodosa, drzewa pitagorejskiego oraz trójek pitagorejskich, które miały posłużyć do wykonania plakatów. Realizując to zadanie uczniowie zapoznali się z zastosowaniem twierdzenia Pitagorasa, uczyli się dostrzegać związki pomiędzytym, czego uczą się w szkole a otaczającą ich rzeczywistością.
19 kwietnia omówiono zasady przygotowania zebranego materiału do publicznej prezentacji.
Z przekazanych sobie nawzajem drogą elektroniczną materiałów przygotowali prezentację multimedialną oraz opracowali inscenizację dotyczącą życia i działalności Pitagorasa.
Kolejne spotkania to czas poświęcony na omówienie zasad i przygotowanie się do publicznego zaprezentowania wyników swojej pracy.
Do prezentacji wyników projektu uczniowie wykorzystali przygotowaną inscenizację, prezentację multimedialną, sznury z zawiązanymi węzłami, plakaty przedstawiające trójki pitagorejskie, ślimaki Teorodosa oraz drzewa pitagorejskie.
Podczas realizacji zadań uczniowie uczyli się podejmowania decyzji, rozwiązywania problemów i przyjmowania odpowiedzialności, planowania i organizowania pracy, oceniania pracy na każdym jej etapie oraz komunikowania się i pracy w zespole.
Projekt motywował ich do wytrwałości i pracy w przemyślany sposób, gdy pojawiały się poważne przeszkody starali się je przezwyciężyć lub modyfikowali swoje działania.
zobacz galerię








 
 
Byjoomla Synegy Font changer Byjoomla Synegy Font changer Byjoomla Synegy Font changer

Wolontariat


Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa


Laboratoria przyszłości

logotyp-laboratoria.png - 16.13 Kb

MAPA KULTURY

 

KOMISJA EUROPEJSKA


 

FRSE

Erasmus+

eTwinning

KOŁO MUZYCZNE


 

KOŁO EKOLOGICZNE

 

WERSJE JĘZYKOWE

GOŚCIMY

Naszą witrynę przegląda teraz 35 gości