Wyznaczamy granice tolerancji – Erasmus+ Drukuj

W związku z realizacją projektu „Developing Intercultural Competence”  w ramach programu Erasmus+, uczennice kl. IIIc  gimnazjum: Patrycja Guźla, Aleksandra Nowak, Patrycja Zięba wykonały kontrastywne  plakaty o tematyce Tolerancja i Dyskryminacja, w których zdefiniowały te kluczowe pojęcia.

Celem projektu jest poszerzanie horyzontów myślowych oraz zapobieganie wykluczeniu społecznemu lub wyłączaniu innych ze swojej społeczności, wynikające z różnic osobowościowych czy materialnych,  które to zjawisko często towarzyszy grupom rówieśniczym nastolatków.

Uczennice w  niezwykle przejrzysty  sposób zilustrowały źródła i podłoże braku tolerancji oraz jej rodzaje: narodowościowy, rasowy, religijny, światopoglądowy, sprawnościowy i charakterologiczny.
W szerokim spektrum przedstawiły różne formy dyskryminacji, rozpoczynając od środowiska lokalnego po permanentne zjawiska globalne. Równocześnie zaprezentowały przykłady okazywania tolerancji i zrozumienia otaczającej nas różnorodności jako sposobu przeciwdziałania agresji, frustracji i konfliktom.

Wystawkę można obejrzeć w sali 205.  Opiekę nad pracami sprawowała p. Renata Flis.

Przybliżenie tej tematyki jest istotne dla lepszego samopoznania i akceptacji siebie oraz  innych, pozwoli lepiej zrozumieć potrzeby i zainteresowania własne oraz drugiego człowieka. Bliższa znajomość granic tolerancji zwiększy wśród młodzieży poczucie wartości własnej
oraz bezpieczeństwa, kontroli nad własnym rozwojem i odporności na zmiany zachodzące w nas oraz otaczającej nas rzeczywistości.

/AC/

galeria zdjęć