Wyznaczamy granice tolerancji – Erasmus+ |
W związku z realizacją projektu „Developing Intercultural Competence” w ramach programu Erasmus+, uczennice kl. IIIc gimnazjum: Patrycja Guźla, Aleksandra Nowak, Patrycja Zięba wykonały kontrastywne plakaty o tematyce Tolerancja i Dyskryminacja, w których zdefiniowały te kluczowe pojęcia. Celem projektu jest poszerzanie horyzontów myślowych oraz zapobieganie wykluczeniu społecznemu lub wyłączaniu innych ze swojej społeczności, wynikające z różnic osobowościowych czy materialnych, które to zjawisko często towarzyszy grupom rówieśniczym nastolatków. Uczennice w niezwykle przejrzysty sposób zilustrowały źródła i podłoże braku tolerancji oraz jej rodzaje: narodowościowy, rasowy, religijny, światopoglądowy, sprawnościowy i charakterologiczny. Wystawkę można obejrzeć w sali 205. Opiekę nad pracami sprawowała p. Renata Flis. Przybliżenie tej tematyki jest istotne dla lepszego samopoznania i akceptacji siebie oraz innych, pozwoli lepiej zrozumieć potrzeby i zainteresowania własne oraz drugiego człowieka. Bliższa znajomość granic tolerancji zwiększy wśród młodzieży poczucie wartości własnej /AC/ |